Mnoga istraživanja su pokazala da svakodnevno čitanje djetetu utječe na razvoj njegovog govora. Manja djeca najprije komentiraju priču i daju imena ilustracijama, ali nisu u mogućnosti prepričati priče. Njihov se govor postepeno razvija i sve bolje mogu samostalno prepričati događaj iz priče ili i cijelu priču. Roditelji mogu pomoći u razvoju govora ukoliko prilagode način čitanja sve boljim djetetovim govornim vještinama. Zbog toga poticajno čitanje ima oblik dijaloga u kojemu se periodi čitanja izmjenjuju s periodima razgovora o tekstu i ilustracijama, a razgovor time postaje sve bogatiji i složeniji.

Stvori li se navika druženja prije spavanja, te čitanja i pričanja djetetu i nakon što dijete preraste pričanje priča, dobit će se skraćeno, ali svakako kvalitetno zajedničko vrijeme. Čitanje zahtijeva opuštenu, toplu i ugodnu atmosferu, te prigodnu jačinu, miran i ugodan glas. Tijekom čitanja bilo bi dobro da dijete zajedno s roditeljem gleda u slikovnicu, prati tijek priče, promatra slova, riječi, redove i slike.

Čitanje slikovnice djeci potiče razvoj njihovog književno-umjetničkog ukusa, ima utjecaj na njihov stav, obogaćuje djetetov rječnik, te jednako važno potiče razvoj ljubavi prema čitanju.